close
Claudia Andron

Nu știu cum să faci primul milion de euro! Dar am un prieten care l-a făcut, imprimă orice pe orice…

printcenter09

Dacă Alexandru are acum 38 de ani și eu lucrez cu el din 2005, atunci avea 25 de ani, nu? Între timp el a făcut primul milion de euro printând, iar eu am rămas cu gura căscată, uitându-mă lung la ce tehnologii a mai adus în România și ce idei nebune i-au mai trecut prin cap. Acum poate imprima orice pe orice și, garantat, dacă ai o idee genială și ai nevoie de print, pe lângă Alexandru poți da și tu lovitura și să faci primul milion de euro.

Alexandru Ionuț Anca. Șefu cel mare de la printcenter.ro, un tip de 38 de ani suuuuper smart și, fără dubii, cel mai vizionar tip pe care l-am întâlnit în viață. Nu mă mir deloc unde a ajuns astăzi. Ba chiar mă felicit că am văzut potențialul și că nu m-am înșelat, timpul mi-a dat dreptate.

E aproape imposibil ca în ultimii ani să nu fi auzit măcar accidental de printcenter, băieții de la Sibiu care fac rapid și ieftin tipar și imprimări în serii mari, dar și mici. Eu i-am descoperit în 2005, când făcusem Agenția 215 – Imagine și Publicitate. A fost principalul meu furnizor timp de 12 ani, cât am făcut producție publicitară. Tot ce nu puteam face eu, la Bistrița, îmi făceau ei. Nu-mi amintesc exact cum a început colaborarea cu ei, dar știu că tot circuitul era perfect gândit de Alexandru. Trimiteai comanda pe un anumit e-mail, primeai confirmare și termen de livrare, totul se desfășura într-un mecanism perfect, săsesc, doar era din Sibiu omul. Și datorită lui și printcenter.ro am putut da prețuri suuuper bune și calitate, plus livrări la timp – trei aspecte foarte importante în producția publicitară. În plus, datorită lor, am adus la Bistrița produse realizate prin tehnologii noi. De exemplu, când nici nu se auzise de printul pe material rigid (pe coală de comatex – acel plastic mai subțire sau mai gros – până la 10 mm) eu ofertam și vindeam, Ionuț adusese în printcenter tehnologia. Mai apoi, când toți eram sătui și disperați de imprimarea pixurilor prin tampografie, unde puteam realiza imprimarea la maxim două culori și aia cu dureri de cap și numai cu super meseriași la tampograf, la printcenter au adus utilajul care imprima pixuri în policromie (color), inclusiv cu lăcuire, care permitea o imprimare în relief a logoului. Tehnologie NASA, vă zic eu, pentru cei din producția publicitară! Și de prețuri ce să vă zic, vindeam la preț de tampografie, cu tot cu adaosul meu. Da, am făcut bani cu Alexandru, bani frumoși. 

Țin minte că încă din primii ani le ziceam colegilor, după câte o discuție cu Alexandru despre ce a mai adus nou și ce nebunii mai putem face, că băiatul ăsta va ajunge mare, are o viziune și o intuiție cum n-am văzut la nimeni. Plus că era pasionat de tehnologie și nu-i era frică de tot ce e nou, el simțea mai bine decât oricine care e viitorul în industrie. Și nu știu să fi greșit vreodată. Nici el cu tehnologia, nici eu cu previziunile. Așa s-a întâmplat. Alexandru a ajuns mare, tocmai a  inaugurat o investiție de peste 1 milion de euro la Sibiu și a făcut printcenter.ro mare, probabil cea mai mare firmă de print digital din România, cu clienți mari și mici din toată țara, dar, cum are tehnologie să poată printa non-stop, urmează să cucerească Europa și începe cu Estul.

Eu n-am visat niciodată să fac milionul de euro, dar dacă ești printre cei care au visat îți dau un pont ( te costă 10 la sută din milionul ăla când îl faci :)) : urmărește printcenter și noile tehnologii pe care care le aduc și urmează trendul pe care l-a mirosit Alexandru. Acum a adus de la japonezii de la Mimaki (în industria de print sunt ăia care se dau cu Rolls Royce-ul, restul se dau cu Mercedes și cel mult BMW-uri) cele mai de top utilaje pentru printul pe textile, linia tehnologică completă – se dau mari și japonezii cu ce-a făcut la Sibiu, nimeni în lume nu are toată linia de imprimare. Poate imprima acum mii de metri pe oră, pe materiale naturale sau sintetice. Dacă vrei să o pui pe soacră-ta pe pijamale, pe rochia de mătase sau pe lenjeria de pat, trimiți poza cu soacra la printcenter, dacă nu te pricepi la design băieții lor îți fac simularea, dai Ok-ul și primești coletul cu marfa, mai ai de mers doar la croitoreasă să monteze piesele.

Ca să știi și tu, prețul pe metru pătrat scade în funcție de cantitate, așa e în publicitate, cu cât comanzi mai mult, cu atât ai prețul mai bun pe bucată. 

Și acum, lăsând gluma la o parte, poți să inventezi orice produse (haine, rucsaci, echipamente sportive, o linie de costume de baie, de costume pentru gimnastică ritmică, O R I C E), să faci un design unic și să-ți dezvolți propriul brand și să faci naibii milionul ăla de euro și să-mi dai și mie comisionul de 10 la sută.

Recent am fost la Sibiu, la prezentarea tehnologiilor printcenter pentru industria de fashion. Așa am aflat că există tehnologie care te ajută, odată creat modelul, să faci calibrarea pe mărimi, o chestie care dădea multe bătăi de cap producătorilor de îmbrăcăminte. Alexandru spune că în zona asta viitorul este “made to measure”, adică să se facă haine pe măsura personalizată a fiecăruia. Firma scoate prototipul și softuri inteligente adaptează designul și croiul pe mărimea ta, să-ți vină orice haină ca turnată. Alexandru se va ocupa de print, este ceea ce îi place și îl provoacă infinit. Printul pe orice medii. Aaaaa, și calitatea. Și preț bun, că el vrea să ducă afacerea mai departe, nu să bată pasul pe loc.

Cu siguranță ați reținut că la printcenter se printează orice pe orice, fiți voi numai creativi. Dar nu vreau să închei până nu vă spun cum îți poate schimba viața o administrație bună în orașul tău. M-am tot gândit la asta de când m-am întors de la Sibiu și am văzut ce efervescență era în orașul ăla înainte de sărbători și cum câștigă mai toți care au afaceri pe acolo. Povestea printcenter și mai ales dezvoltarea firmei coincide cu momentul în care Sibiul a fost ales capitală culturală europeană – 2004 – dacă nu mă înșel. La vremea aia, printcenter era un mic birou de copiat acte și de făcut personalizări din centrul Sibiului. Făceau copii xerox pentru studenți, cărți de vizită, mai o cană, chestii de ăstea. Și, odată cu declararea orașului capitală culturală, au început să crească comenzile. Și să li se ceară serii mari de promoționale cu Sibiul. Sute, mii, chiar zeci de mii. Și așa a început Alexandru să investească în utilaje. Și nu s-a mai oprit nici astăzi. A ajuns departe având calitățile de care vă vorbeam: vizionar iubitor de tehnologie și de industria de print. Și da, un primar poate schimba pe mulți ani viața unui oraș. Și să dea curajul, dintr-un oraș mic, unor afaceri mari. Când vom înțelege asta și vom putea asculta atent ce spune orice candidat de primar, ne vom da șansa să ajungem mari, ca Alexandru, oriunde în țara asta, al cărei mare defect este organizarea și lipsa de viziune a autorităților, care, dacă ar fi, ar aduce bunăstare tuturor, ar face din firme mici unele mari, care să alimenteze bugetul de stat din care să poți construi țara pe care zicem că o vrem. 

Facebook Comments
Tags : fabricat in Romaniamade in Romaniaprodus in Romania
Claudia Andron

Autorul Claudia Andron